by Julianna Gąsiorowska

Autumn spin


I finally finished wall hanging for Double Wedding Ring Challenge (all details about contest you'll find HERE - there's still a time to finish your DWR!).
This quilt is so different than my previous works. So far I never used so much brown and orange in one quilt. Actually, I don't use these colors almost at all... Probably for some of you, such an addition of brown&orange is not big deal, but for me it was something huge. So this quilt is too warm for my 'standards' and I have to get used to it:) But I'm really glad that I came out of my comfort zone and tried making something new.

/ Nareszcie udało mi się skończyć makatkę na Double Wedding Ring Challenge (szczegóły dotyczące tego konkursu znajdziecie TUTAJ - jest jeszcze czas by wziąć w nim udział!). 
Ten quilt jest inny niż moje wcześniejsze prace. Dotąd nie używałam tyle brązu i pomarańczowego. W zasadzie prawie w ogólne nie używałam tych kolorów... Pewnie dla niektórych z Was taki dodatek brązu i pomarańczowego to nic wielkiego, ale dla mnie to były iście rewolucyjne wybory. Quilt jest ciepły jak na moje "standardy" i muszę się do niego przyzwyczaić:) Ale cieszę się, że spróbowałam czegoś nowego i wyszłam poza swoje przyzwyczajenia.


I started this quilt with one main thought: adding fussy cut words "postmodern", "modern" and "traditional". I knew that I'll piece word "traditional" onto ring (I just thought that if traditional quilter want to use words, she uses it this way:) and the other two between circles.
While making this quilt I realised again that my situation as a quilter is a bit strange. In my country I'm considered as modern, very modern quilter. It's really natural since most of the quilters I know (in real life or from internet) sew very traditional. So my point of view (especially the use of color) is considered as different from most of Polish quilters. But... for the rest of the world quilters (especially from US) my works won't be considered as modern. I rarely use abstract geometrics forms, I usually use some traditional patterns and make them how I think they should be make (or design my own patterns, mostly for paper piecing).
I knew that I would like to indicate in this quilt some kind of confession who I am as a quilter. I used turquise to join the rings, so I thought that I'll use it only once more in this quilt to show this confession. As you can see, I feel a modern quilter:)
I also incorporated in this quilt one sentence which describes my quilting well: "looking for variations" (in left bottom row, red words onto mustard background). It comes from one of the "Infinity" prints by Kumiko Fujita. The rest of the words or sentences is pretty random, there's no special meaning there:)

/ Gdy zaczęłam szyć ten quilt, moim głównym zamiarem było wplecienie słów "postmodern", "modern" i "traditional". Wiedziałam, że "traditional" znajdzie się na brzegu jednego z kół (pomyślałam sobie, że jeśli tradycyjna quilterka chcciałaby dodać jakieś słowo, zrobiłaby to właśnie tak:), a pozostałe pomiędzy kołami.
Podczas szycia tego quiltu znów zdałam sobie sprawę, że moja sytuacja jako quilterki jest nieco dziwna. W Polsce jestem najczęściej postrzegana jako quilterka nowoczesna. Nic w tym dziwnego skoro większość osób, które znam (w realu i przez internet) to quilterki tradycyjne. A więc moje podejście (zwłaszcza dobierana przeze mnie kolorystyka) może być postrzegana jako "inna". Ale dla reszty świata (szczególnie dla quilterek ze Stanów) moje prace mogą nie być odbierane jako "modern". Rzadko używam abstrakcyjnych form, zazwyczaj korzystam z tradycyjnych wzorów i dopasowuję je do moich upodobań (albo tworzę swoje wzory, głównie pp). 
Wiedziałam, że w tym quiltcie chcę zawrzeć jakąś myśl dotyczącą tego, kim jestem jako quilterka. Użyłam turkusowego do łączenia obręczy kół, więc pomyślałam, że użyję tego koloru jeszcze w jednym miejscu tego quiltu, właśnie by podkreślić moją wizję siebie. Można więc zauważyć, że czuję się jednak quilterką nowoczesną:)
W mojej pracy zawarłam jeszcze jedną myśl, która dobrze mnie opisuje: "Looking for variations" (poszukując zmian/modyfikacji) - w dolnym lewym rogu, czerwone słowa na musztardowym tle. Sentencja pochodzi z jednej z tkanin z kolekcji Infinity zaprojektowanej przez Kumiko Fujita. Reszta słów jest dość przypadkowa, nie mają jakiegoś specjalnego znaczenia:)


While making this quilt I made a very few photos (you can find it HERE), but later today I plan to make some additional photos of finished quilt - will see if I'm good in styling my quilts;)))

/ Podczas szycia niewiele zdjęć zrobiłam (parę znajdziecie TUTAJ), ale teraz - skoro już skończyłam - planuję pstryknąć jeszcze parę zdjęć - zobaczymy, czy sprawdzę się w roli stylistki quiltów;)))


edit:

I am not a quilt stylist if I cannot use sofa (it's a bit damaged and I didn't finished the cover yet). I made one photo only, just to check if handmade things that live with us, match to the new wall hanging. I guess it's a match:)
/ Żadna ze mnie stylistka, jeśli nie mogę skorzystać z kanapy (jest już trochę zniszczona, a pokrowca jeszcze nie skończyłam). Tylko jedno zdjęcie zrobiłam i właściwie po to by zobaczyć, czy uszyte przeze mnie rzeczy, które mieszkają w pokoju, pasują do nowego quiltu. Chyba pasują:)

edit: 
HERE you can see the contest winners.

/ TUTAJ można zobaczyć wyniki konkursu.

31 lovely comments / miłych komentarzy:

  1. Najbardziej mi sie podoba zolty 'Traditional' :) U ciebie zawsze trzeba sie dobrze przypatrzyc i doszukac wszystkich smaczkow i niespodzianek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastic modernisation of a traditional quilt block. Love your fabric choices.

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjne zestawienie kolorów. Mistrzowskie wykonanie. Jest piękny! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wow - that is so beautiful!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie wyszedł, istny kalejdoskop... i nawet Hello Kitty się zmieściła<3 Prześlicznie i bardzo klimatycznie jak dla mnie: )

    OdpowiedzUsuń
  6. I think this quilt is amazing! Every choice of fabric and it's placement is perfect!

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam Twoje makatki! ta jest cudowna - ja nawet nie próbuję brać udziału w takich konkursach bo z Twoją pracą odpadłabym od razu! :D
    pięknie sobie poradziłaś z pomarańczem i brązem - idealnie do wszystkiego pasują!
    i widzę jedną z moich ulubionych tkanin - maszyne od Melody Miller *_* :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny! Oczu po prostu nie mogę oderwać!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo udany quilt :D po czarnej torbie już się bałam, że przeszłaś na ciemną stronę mocy :)
    miło u Ciebie znów kolory widzieć! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. I love how you fit the wording in to the spaces and arcs. I love the subtle Hello Kitty!
    Barb@Witsend

    OdpowiedzUsuń
  11. Love everything about this. I could look at it all day!

    OdpowiedzUsuń
  12. I love your quilt so much - nicely done!

    OdpowiedzUsuń
  13. Well I love how you used those browns and oranges, and pinks and plums too! Really marvelous!

    OdpowiedzUsuń
  14. Jest super! Bardzo, bardzo mi się podoba - i kolory, i zabawa ze słowami.

    OdpowiedzUsuń
  15. Love those strong colours! Love the tiny fussy cut details!

    OdpowiedzUsuń
  16. Byłam ciekawa jak Ci wyjdzie i jak zwykle jest GENIALNIE :) Świetny wybór tkanin i kolorów !!! Ten brąz i pomarańczowy idealnie się tutaj wpasowały, a pomysł z dodaniem słów jest fantastyczny :)
    Czy "traditional", to aplikacja, czy wycięte z tkaniny i zszyte ze sobą literki ?

    OdpowiedzUsuń
  17. It's a stunning quilt. I love how you placed the letters so carefully and the saturated colours are great.

    OdpowiedzUsuń
  18. Fantastic! I love the text throughout it!

    OdpowiedzUsuń
  19. This is AMAZING! Love the colors and the word placing.
    Susanne

    OdpowiedzUsuń
  20. Wielkie podziękowania dla tego bloga wypełniona ciekawostek . To jest zawszeprzyjemność spędzić kilka chwil . Gratulacje !
    voyance gratuite par mail rapide

    OdpowiedzUsuń
  21. Beautiful! Every time I look at it, I find something new that I like!

    OdpowiedzUsuń
  22. Saw it in the DWR Challenge list... LOVE it! The colors are just wonderful!

    OdpowiedzUsuń
  23. This quilt really speaks to me. I have always thought myself a "modern" quilter, even before the modern movement and so now what I see I consider post-modern. Love the color story.

    OdpowiedzUsuń
  24. I just realized that while I've often admired this quilt, I don't know that I ever told you -- perhaps my favorite of the competition :o) You're an inspiration as always, my friend!

    OdpowiedzUsuń
  25. This is an interesting article, and fun to discover. I really like what you're saying and the way you write. Thank you and good luck.
    voyance gratuite par mail rapide

    OdpowiedzUsuń
  26. Julianna, this quilt is absolutely perfect! I love the style, love the colors, it's gorgeous! You're a big inspiration for me :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Beautiful modern take on a traditional pattern, and I love that you're looking for & creating variations.

    OdpowiedzUsuń

Veni... Vidi... Comentare...:)))

Dziękuję za pozostawiony przez Ciebie ślad!
W miarę możliwości staram się odpisać e-mailowo autorowi każdego komentarza. Moje odpowiedzi na blogu zamieszczam, gdy może to pomóc innym czytelnikom.

/ Thank you for your lovely comment!
If possible, I try to respond to every comment. I put my answers on the blog when it could help other readers.

>